Atatürk ilahtır dedim, hopladılar…

Atatürk’e ilah dedim diye bazı Atatürkçü taklidi yapan Arapçılar fena bozulmuşlar bana!..

İbraniceden (Yahudilerden) türeyen “Allah” kelimesinin TDK (Türk dil kurumu) sözlüğündeki karşılığına baktım…

Sözlük diyor ki; “1. özel isim. Kâinatta var olan her şeyi yaratan, koruyan, tek ve yüce varlık, Tanrı”.

İbraniceden türeyip Arapçaya yerleşen “Allah” kelimesinin Türkçe karşılığı olan “Tanrı” kelimesine de açıklık getirmiş oluyor TDK sözlük!..

Ayrıca TDK “mecazi” anlamda da açılımını vermiş “Allah” kelimesinin…

Bakın ne diyor “Allah” kelimesi için…

“1. Özel isim. Herhangi bir işte başarılı olmuş, en üst dereceye ulaşmış kimse.”

“Amerika’da kaçakçılığın allahları vardır.” diye bir de örnek gösterilmiş TDK’da…

Arabeskçilere, yıldız futbolculara “ilah” yakıştırması yapıldığında oralı olmayan “Arapçı zihniyet” her nedense benim Atatürk’e “ilah” dememden rahatsız olmuş…

Arapçı zihniyetin “Allah” kelimesi ile “ilah” kelimesini bir tutması zaten başlı başına saçmalık…

Eğer ben Atatürk’e “Allahtır” deseydim, bu benzetmem Türk Dil Kurumu‘nun sözlüğüne göre abesle iştigal etmeyecek, “mecazi anlamda” değerlendirilmesi gerekecekti…

Türk milleti Osmanlı’nın çöküşünden çok önceleri yok olmaya yüz tutmuş ve çöküş sonrası Atatürk sayesinde yeniden dirilmişti. Yani Atatürk resmen ölüyü diriltmişti

TDK’da Allah’ın mecazi tanımı; “herhangi bir işte başarılı olmuş, en üst dereceye ulaşmış kimseye verilen addır” deniliyor…

Kaldı ki ben “Atatürk Allahtır” demedim. İlahtır dedim…

Sözümün arkasındayım…
CEM AKKILIÇ
14 Nisan 2016

IMG_20140610_183407

TDK sözlük olaya net biçimde açıklık getirmiş.

cem akkılıç

 

 

Bir Yanıt Bırakın

