Kırgızistan’da Türk düşmanlığı

Orta Asya’daki Türk düşmanlığı hakkında ciltlerce kitap yazılır. Ama benim bu imkanım olmadığı için yaşadığım tecrübeleri özet olarak yazacağım…

Önce belirtmem gerekir ki; bizim Türk insanının en büyük hatası kulaktan dolma bilgilerle donanıp, gerçeği bilmeden sadece duyduklarına bakarak değerlendirmeler yapmasıdır maalesef…

kirgizistan-feto

Kırgızistan, Kazakistan gibi ülkeler hakkında eleştiri yayınları yaptığımda tepki veren çok kişi oldu. Cem Akkılıç Türk ülkelerine saldırıyor dediler.

Bunları söyleyen kişiler hayatları boyunca bir defa bile yurt dışında yaşamamış, eski Türki cumhuriyetleri -ben onlara Rusya artığı şehir devletleri diyorum- Türk dostu zannediyorlar. Oysa kazın ayağı hiç öyle değil… Türkmenistan ve Özbekistan’a vize almak İngiltere’ye vize almaktan daha zor mesela…

feto-kirgizistan

Kırgızistan tecrübelerimi aktarıp, oralarda üniversitelerde öğrenci olarak çocuklarını okutmak isteyen ailelere rehber olabilirsem ne mutlu…

Kırgızistan’da eğitim seviyesi yerlerde sürünüyor… Mesela Manas Üniversitesi’nin eğitim kalitesi o kadar kötü ki, mezun olanların diploması hiçbir ülkede geçmiyor. İsterseniz ülkede hiç okula uğramayıp, 4 yıl zaman geçirip iki üç bin dolar rüşvetle okul diploması alabilirsiniz. Rüşvet kanlarına işlemiş…


Türk öğrencilerin büyük çoğunluğu İDDİA bayilerinde, kumarda paralarını kaptırıp, cep telefonlarını para karşılığı emanetlere veriyorlar. Kışın eksi 15 derecede sokakta kalan öğrenciler gördüm… Bişkek’te üniversitelerde hiçbir sosyal aktivite yok ve Manas Üniversitesi her yıl Türkiye’den milyonlarca dolar para yardımı alıyor. Basit bir okul kapısı için bile yüz binlerce dolar para birilerinin cebine iniyor…

Kırgızlar Türklere ‘’yürüyen bankamatik’’ olarak bakıyorlar. Siz Türkler zenginsiniz, sökülün paraları diyorlar… Elbette bunun Tayyip ile yakından bir ilgisi var. Çünkü her yıl Kırgızistan ve Kazakistan’a milyonlarca dolar hibe ediyor Tayyip…

Başkent Bişkek’te akşamları sokakta yürümek gerçekten cesaret istiyor… Diğer şehirler zaten tam bir felaket… Oralarda Türk vatandaşlarının yaşaması neredeyse imkansız… İlginç gelecek ama ülkenin “güvensiz”oluşu sadece biz Türkler için geçerli. Kırgızlar Ruslardan çok korkuyorlar…

Eğer Türk vatandaşıysanız nedensiz yere birkaç Kırgız’ın saldırısına uğramanız an meselesi…

Bir sabah telefonum çalmıştı… ”Abi saldırıya uğradık, paramız yok hastaneye gelir misin?!” Bunu heyecanla söyleyen on sekiz yaşında bir Türk öğrenciydi… Silah kabzasıyla başından yaralanmıştı Türk öğrenci…

Başka bir zaman yine bir Türk öğrenciyi Kırgızlar arabalarına alıp, haraç kesmişlerdi…

Daha feci durumlarda yaşanıyor Kırgızistan’da…

Öğrencilerin gırtlağına bıçak dayayıp, ”aileni ara bin dolar yollasın, yoksa ölürsün” diyen Türk dostu (!) sokak çeteleri var…

Bunun gibi olaylar bitmiyor ve ülkede ne bir hukuk ne de adalet var. Polis zaten Türkleri gördüğünde direk rüşvet istiyor. İtiraz etme şansınız yok… Çünkü…

Mesela ben, bir Türk arkadaşımla Kant kasabasında yolda yürürken polis tarafından durdurulmuş, pasaportlarımız, vizelerimiz eksiksiz olmasına rağmen karakola götürülmüştük. İşlediğimiz suç büyüktü. Polis Rusça olarak; anayasayı çiğnediğimizi, polise mukavemet gösterdiğimizi, Kırgızistan Kanunlarını hiçe saydığımızı söylemişti.

Peki; ne yapacağımız diye sorduğumuzda çay parası atın demişler, saatlerce bizi alıkoyduktan sonra beş dolar karşılığı serbest bırakılmışlardı. Neyse ki insaflı çıkmışlardı polisler… Çünkü cebimize esrar koyup beş bin dolar rüşvet talep edebilirlerdi. Bu arada hastaneye gidelim, esrar kullanmadığımı kanıtlayım derseniz, size önce güler, sonra döverler… Unutmayın orada kanun polisin elinde… Tamamen insaflarına kalmış…

Bütün bunlar sadece Türklere karşı yapılıyor. Kırgızlar bir Rus gördüklerinde adeta kaçacak delik arıyorlar…

Kırgızistan tecrübelerim bunlarla sınırlı değil… Manas Üniversitesi’nin eğitim kalitesinden söz ettim. Kırgızistan‘da Türk düşmanlığı anlatıklarımla sınırlı değil… Orada ev sahibi olan Türklerin mafya tarafından nasıl korkutulup, evlerinin değerinin çok altına satın alındığına şahit oldum…

Ayrıca sözde Türk dostu olan Kırgızların biz Türkleri görünce 50 yıllık harabe evlerinin bir odasını üç yüz dolara kiraya verip, nasıl kazıkladıklarını gördüm.

Kimse Orta Asya‘daki Rusya artığı şehir devletlerini Türk dostu sanmasın… Yaşamadan hiç bir şey bilinmez!..

HAYAT KADINLARINDAN UZAK DURUN

Ülkede en tehlikeli şeylerden birisi hayat kadınları.

Polis ile ortak çalışıyorlar. Bişkek hapishanesi tecavüz suçu işlemediği halde tecavüzden yatan Türklerle dolu.

Hayat kadınları sizinle fiyat konusunda anlaştıktan sonra taksi tutmanızı istiyorlar. Polis ile anlaşmalı oldukları için yolda polis taksiyi çevirip, yüklü miktarda rüşvet istiyor.

Çok daha kötü olaylar yaşanıyor. Geçen yıl Manas üniversitesi’nde okuyan bir Türk öğrenci eve aldığı kadın yüzünden mahvoldu. Kadın sabah kollarında uyuyan Türk öğrenciyi uyandırıp, sevgilim markete gidip kahvaltılık alacağım diyerek evden çıkıyor… Kısa sürede evi bir sürü polis basıyor…

Ortada tecavüz yok ama tecavüz ettin diyor kadın. Bu gibi iftiralarda polis 10.000 dolar rüşvet istiyor. (Yanlış okumadınız tam on bin dolar) Bişkek polis karakolları, Türkiye’den rüşvet parası bekleyen Türklerle dolu. Parayı ödemezseniz hemen hapise atıyorlar. Kırgızistan’da polisin vatandaşlarımıza karşı acıması yok maalesef…

Tecavüz hükümlüsü öğrenci rüşveti ödeyemediği için hapse atılıyor. Hatta Manas Üniversitesi‘nden bir Türk öğretmen devreye giriyor ama o da kurtaramıyor çocuğu.

Yaklaşık 3 ay cezaevinde yatan öğrenci Türkiye’ye deport ediliyor.

Düşünün; tecavüz gerçek olsa o kadar kısa süre ceza çektirirler mi?!..

UYUŞTURUCU ÇOK YAYGIN

Hap ve esrar çok yaygın. Sosyal imkanlar kısıtlı olduğu için Türk öğrenciler iddia bayilerinde paralarını kaptırıyorlar. Bu tip yerlerde Kırgızlı torbacılar uyuşturucu satıyorlar…

Bişkek’te neredeyse bütün Türk öğrenciler bu çetelerin eline düşüyorlar.

Babası Türkiye’de cemaatçi olan ismi bende saklı bir genç, okula haftada bir gün ya gider ya gitmezdi. Harçlığı bittiği zamanlarda esrar satın alamadığından sürekli kimyasal tiner kullanıyordu…

Bir çok öğrenci ilk önce cep telefonlarını kaptırıyor torbacılara… Bu çok sık yaşanan vahim bir durum.

KIRGIZİSTAN’DA KİRALIK EVLER

Ülkede en zor şeylerden birisi kiralık evler…

Komünist dönemden kalma yıkık dökük tek oda bir mutfaklı evlere  300 dolar çekiyor ev sahipleri. Üç odalı ev kiralamak isterseniz, en az 700 doları gözden çıkartmanız gerekiyor…

Ev sahipleri ise ayrı bir alem…

Sabahın köründe kapıya dayanıp, çık evimden diyorlar nedensiz yere…

Mesela benim uzun süre kirada kaldığım evin sahibesi kadın devamlı gelir, buzdolabımda ne var ne yoksa silip süpürürdü…

Biliyorum; bu anlattıklarım sizlere abartı geliyor ama çok daha kötü olaylar yaşandığını gidip görenler biliyorlar.

Kırgızistan’ın 2015 yılında Gümrük Birliği’ne girmesinden sonra ucuzlayacağı söylenen kiralık ev fiyatlarında hiç bir düşüş olmadı.

Tam tersi ülkede iğneden ipliğe her şeye zam getirildi…

Her anlamda Kırgızistan’da yaşamak, okul okumak büyük riskler taşıyor…

Cem Akkılıç

3 Haziran 2015

Kırgızistan Bişkek şehrinde öğrencilerle çektirdiğim bir fotoğraf.

20141202_170504

 

kırgızistanbişkek

Orta Asya ülkeleri yaşanacak bir yer olmadığı için tası tarağı toplayıp Kırgızistan’ı terk ettim…

20170323_233552

Kadınlar hangi ülkede TECAVÜZE uğramıyor?!..

Merak ediyorsanız buradan bakın…

PicsArt_04-13-11.40.22

67 thoughts on “Kırgızistan’da Türk düşmanlığı

  1. Kırgızistan’ın nasıl pislik bir yer olduğunu ancak gidip yaşayanlar bilirler. Son derece haklısın Cem Akkılıç ve az bile yazmışsın. Yeğenim 2 yıl Bişkek Manas üniversitesinde okudu, ondan biliyorum. Sonra onu oradan aldık Rusyada doğrudürüst bir üniversitede devam etti. Kırgız halkı tam aşağılıktır..

    Beğen

  2. kesinlikle katılıyorum hocam ben 1 ay önce kırgazistandan döndüm gerçekten insanlar sizi bankamatik gibi görüyor birkaç defa osh bazaarda minübüs beklerken gündüz vakti birileri yanınıza geliyor elini uzatıyor para istiyor. ben bu durumdan arkadaşlarım sayesinde kurtuldum hele gece dışarıda şöyle bir hava alayım dediyseniz mayınlı arazide yürümekten farkı yok! yürürken sizi resmen insanlar gözleri ile taciz ediyor her an tetikte olmakta fayda var vede bir gece sultan cafede dısarda oturuyordum karşımda iki kişi gidiyordu ve birden polis geldi yanlarına arabadan indiler adamları tutup kollarından koydular arabaya gittiler.ne bir kimlik sorgusu ne birşey adam kaçırır gibiydi bu bile orada kanun polis olduğunu gösteriyor.onu yanı sıra orada eğer bir kız bulduysanız kız sizi otele davet etiyse veya siz kızı kaldığınız yere götürücekseniz 2 değil 10 defa düşünü derim çünkü kızın arkasında anlaşmalı polis var sizi otele götürüyor arkadan polis geliyor sizi tutukluyacağını söylüyor tabi siz o an kurtulmak için elinizden geleni yapıyorsunuz para verip kurtuluyorsunuz eğer kendi kaldığım yere götürücem diyorsanız kız polise mesaj atıyor adresi veya polis sizi izliyor. bunu orada bir arkadaşım başına geldiği için anlatıyorum. aynı şekilde bizde bu tuzağa düşmekten kurtulduk arkadaşım ile. gece sokaklarda esrarcımı ararsın kafayı bulup yerlerde sürünenlerimi yoksa sokaklarda mafya gibi dolaşanlarımı umarım gitmeyi düşünenler bu yazıları dikkate alır tedbirli olur gerçekleri görür.ve son olarak alkol orada öyle bir hal almış ki su niyetine içiliyor gece gündüz farketmezsizin sanırım rus kültürü baya bir içlerine girmiş her anlamda.

    Beğen

  3. Türküm dedim suratıma tükürdü şetefsiz Kırgızlar gitmeyin o ülkeye. Şerefsiz Kırgızistan polisi sadece yolda Türkleri çevirip rüşvet alıyor. Zaten tipinizden anlıyorlar sizin milliyetinizi. Bişkek tam rezalet. Gidenler bilir.

    Beğen

  4. 2010 yilinda Osh sehrinde ozbeklere neler yaptiklarini bir gorsediniz. Insanlar cingiz han ordusundan bin kere beter barbar bir halk.

    Beğen

  5. Arkadaşım kırgızistana gitmek gelmek istiyor kırgız vatandaşı olan birkız arkadaşımla arkadaşlık yapmişti kız simdi oraya cagiriyokiz hamile oldugunu soyluyor buda gidip aldirticamgeri gelcem diyor arkadaşlar giderse orda başına bir iş gelirmu olursa eger ondan nasıl haber alırız

    Beğen

  6. S.A MİLLET BEN YARIN BİŞKEK GİDİYORUM KUAFÖRÜM NEDIR NE DEGILDIR BILMIYORUM S#KIMIZI KESMESINLER ORDA BENI KARŞILAYACAK BI KUAFÖR ARKADAŞ VARDA HANI AMA BILMIYORUM NE OLUR NE OLMAZ BILETTE ALDIM NAPIYIM BU YAZDIKLARINIZ DOĞRUYSA HARBI S#KERLER BENI.

    Beğen

    1. Kırgızistan ve başkenti Bişkek hakkında yazdıklarımızı okuyanlar oralara gittiklerinde ne kadar haklı olduğumuzu canlı yaşayarak görüyorlar. Diğer şehirler çok daha tehlikeli biz Türkler için. Eğer mutlaka gitmek zorundaysan Kırgız halkından mümkün olduğu kadar uzak dur. Gece fazla dışarı çıkma. Bana bir şey olmaz deme. Cebinde fazla para ve pahalı cep telefonu taşıma. Bunlar Bişkek çetelerinin ağzını sulandırmaya yeter.

      Beğen

      1. Orada bir tanıdığım var. kuaförlük yapıyor ziyaretine gittiyimde benzer şeyler anlatmışyı. Sadece kırğızistan deyil, bir tane örnek verecek olursam kazakistan da oradan aşağı kalmıyor.
        Rus kültürü, arap kültürü , ve kendi öz kültürleri arasında şıkışıp kalmışlar.
        Ve bir de şöyle bir kültürleri var.ben moskova da bulunduğum dönem ilk 9 ay kırğız bir ailenin evinin içinde bir ortak kullanımlı oda kiralamışdım.onlarda salon kültürü yok.3 odası vardı evin, mutfak ve banyo yu ortaklaşa kullanıyorduk.o yaklaşık 90-95 mk lik evde kış boyunca 16 kişi yaşadık. banim ortak odamda zaman zaman yatak sayısı 5e cıkdığı oldu. Diyer odada, bir evli çift, ve bir buçuk yaşında bebekleri +2 tane erkek.ev sahiplerinin odasında ise kendileri karı koca+ yeni evlenmiş başka bir genç karı koca + evsahiplerinin 15 yaşındaki kızı + 12 yaşındaki oğlu + 9 yaşındaki kücük kızı.
        Ben büyük hayretler içinde kalıyordum. Ve benden başka da hiçkimse bu durumdan rahatsız olmuyorlardı.bunlar böyle. Yeterki para gelsin…….

        Beğen

  7. burada yazılı olanların tamamı eksiksiz doğru.az bile yazılmış.ben 14 aydır burada bişkekteyim.şunu sakın unutmayın kırgız türk değildir.nedense biz onları neden niçin türk olduklarını anlatmaya çalışıyoruz onlar kendilerini bir şey sanıp ısrarla biz kırgısız demektedirler.bırakın kıırgız kalsınlar.Adam ların içinde nedendir bilmem kin dolular.nefret kusmak için bahane ararlar.Kırgısız azıcık tırnağı olsa kendini aslan zanneder.Türkiyede kırgız görürseniz sakın yardım etmeye çalışmayın.155 polise ihbar edin orada kaçak çalışan o kadar çok kırgız varki bilemezsiniz.bunlar bizim kardeşimiz dostumuz değil can düşmanlarımızdır.

    Beğen

  8. 2000-2005 yılları arasında Manas üniversitesini bitirmiş biri olarak yazılanların çoğuna katılıyorum,fakat Manas üniversitesi hakkında ki bilgiler doğru değildir ,Manas üniversitesinde ki eğitim ve imkanlar Türkiyede ki bir çok üniversiteden iyidir, bütçesi TC başbakanlığından gelir Hocalarının çoğu ülkemizde kendini kanıtlamış hocalardır, ayrıca denklik vs gibi konular sorun değildir! Çünkü denklik aramaya gerek bile yok ,ha KTU den mezunsun ha Manastan hiçbirşekilde denklik vs gibi konular sorun değil ayrıca diplomamız Rusya ve BDT ülkelerinin hepsinde geçerlidir. bizim zamanımızda ülke de herşey çok ucuzdu o yüzden tercih edilebilirdi şu an bu durum geçerli değil,Manas universitesi harici hiç bir okulu tavsiye etmem boşuna gitmeyin ,Kırgızistanda yaşayan her Türk ülkesinin kıymetini bilir ayrıca bizim polisimize laf edenlere gülüyorum siz hayatınızda polis görmemişsiniz bizimkiler melek yemin ediyorum,kısaca ben de arkadaşa bir çok konuda katılıyorum

    Beğen

  9. Hocam bende manas üniversitesine gittim ama rezalet gidecekseniz arkadanıza ya cemati yada başka insanları alıpta gidin ben guvenipte gittim hocolar kırgıza tam not verir size daha dusuk Hakkı’nızı arayamassınız Kırgızlar size karşı hep bi kin besler yüzü nüze gülürler arkanızdan söverler Uzak durmak gerek oradaki türklerinde çoğu masum değil ne için geldıkleri belli hakkınızı hiç bi şekilde arayamassınız ben bi hata yaptım giderek şimdi işin içinden çıkamıyorum bildiklerimi unutup geldim Türkiye’de en az ıkı sene daha hazırlanmam gerekecek

    Beğen

  10. Yazıda anlatılanlar az bile kırgızlı picler Rus görünce fare gibi kaçarlar. Ama bşr Türk görsünler nedensiz yere düşmanlık güderler. Başkent Bişkek dışında başka hiç bir şehirde mümkün değil yaşayamaz bir Türk. Bu Kırgızistan Rus ve Müslümanlık arasında sıkışmış, kültürünü bilmeyen sığırların ülkesi.Kendi dillerini bile bilnez yaşlı kırgızlar rusça konuşurlar. Zaten Kırgızca’nın kullanılfığına pek şahit olmazsınız. Manas üniversitesi Türk öğrenci doludur. Onlara sorun neler çektiklerini.

    Beğen

  11. Artık yıllar öncesinde olduğu gibi Kırgızistan’da yaşam şartları düzgün değil. Gümrük Birliği’ne giren ülkede her şer pahalılandı. Bir de Kırgızistan’da üniversite okuyanların durumu gerçekten çok feci. Ya Fethullah cemaatinin eline düşüyorlar ya da İddia gibi oyunlarda tüm paralarını kaptırıyorlar. Türkiye’den pahalı I phone telefonlarla gelen öğrenciler, bir süre sonra kumar borcu ya da Kırgızlı kızlar yüzünden telefonlarını kaptırıyorlar. Orada telefonunu kaptırmayan öğrenci neredeyse yok.

    Aileler çocuklarını mümkünse Kırgızistan’a yollamasınlar. Zaten o ülkeden Manas Üniversitesi’nden alınan diploma Avrupa’da geçerli değil.

    Beğen

  12. Bende BİŞKEK te 2 yıl kaldım türk firmasında çalışıyordum BETA STORES’in yiğenlerinin yanında dediklerine harfiyen katılıyorum kardeş Yazdıklarının eksiyi var fazlası yok eline saglık insanlarımızı bilgilendirmek güzel bişey tabi bunları ciddiye alırlarsa almıyanlarda gider görür ..

    Beğen

    1. İnsan Bişkek sokaklarında dolaşırken başına ne gelecek diye endişe ediyor. Ben 1 yıl Manas Üniversitesi’nde okudum. İlk yılın sonunda kaçtım. Kırgızlar tam yabani. Hele de kiracıysanız yandınız demektir.

      Beğen

  13. Yauv arkadaş neler yazmissiniz boyle ben biskek gidecektim orda bir gece kalip osh hatunun yanina gidecektim.tamam allahdan baska kimseden korkum yok ama bile bilede lades olmak salakliktir biletimi bile almistim.vazgectim gitmiyorum bu kadar insan bunu yazdikdan sonra ne isim var kirgizistanda biladerler cagirdi almanya bari gideyim a.q

    Beğen

  14. vai be turk arkadaslar, ben bir kirgiz olarak sunu soylemek istiyorum! 1. turkiye evet erdogan geldikten sonra iyilesti, ama sizde de aptallar coktur, ayrica dogu tarafta hic okula gitmeyen cok cahil turkler var
    2.kirgizstan fakir diyorsusnuz, turkiye erdogandan once ne haldeydi!! 200 adam 1 doktoru sabahtan aksama kadar bekleyen, kyuruk kuyruk ekemek almak icin bekleyen insanlar, pis her yerde copler atilmis istambul ankara, baska sehirler tabi daha kotu durumdaydi! Erdoagn gelmeseydi turkiye ermenistan gibi economisi dusuk fakir yada ikinci suriye olacakti!!! onun icin erdogan reistir dediginize katiliyorum
    3.biliyormusunuz kirgiz polisler turklere nicin oyle davraniyorlar? cunku ayleli bir turk geliyor cok bitmis bir orospuya evleniyor her gun onun bitmis pis avretini yliyor emiyor, turkler kadin amini yalamak icin disi kopegin bile amini yalarlar diye bir arkadas anlatmisti. (kufur sozler icin ozur dliyom)cunku turkiyde kendi tuylu kizlarinizi sevmiyorsuz, hep turk cirkin tuylu kadinlar, cok turkler 1000 dollar verip de bir rus orospunun gotunu yalamaya hazirdir ve bu onun hayatta tek istegidir!!!
    simdi hep turk zinakarlari para icin kirgiz kizlarini bozan aldatan kopekleri ne yapmak lazim?? ben simdi senin kizini yada ablani siksem sen ne yapacaksin herif??? SENDE NAMUS VARMI?? bu NAMUS meselesidir arkadaslar!!! ben bir kopek zinakar kendi ulkesinde okuyamayip ve is yapamayip buraya gelim zenginim diyen her turku americani kim olsa olsun burnun kirarim ve cedini gonderirim! turkler spor diye biseyi bilmes, karni hep boktan olusur, ben 5 turku kendim hallederim!!!!!
    4. evet her turk oyle demiyorum, mesela camide imamlik yapan ve islam dinine hizmet yapan (FETO degil!!) hocalari seviyorum ve onlara yardim etmek isterim. bana kuran ogreten camide imamlik yapan Erdem hocayi ve aylesini cok seviyorum
    IYI DINLEYIN!!! kim dogru duzgun is yapiyorsa kimse onalara dokunmuyor! dindar abiler cok hayatindan memnundurlar!! ama sizin gibi orospu gotunu yalamak icin her yerde dolasanlara Allah belasini veriyor!!!!!!
    5. eger kirgizstan fakirse baraya nicin geliyorsunuz?? kendi ulkende elinde bok gelmez okuyamayip buraya okumak icin geliyorsunuz! tamam biraz abattim, gelin her seyi yapin ama kopeklik yapmayin kirgiz erkeklerin namusuna dokunmayin!!! kazakistanda atray sehrinde bozuk turkleri yerli yigitler cok defa uyardilar, ama yine kopek orospularin gotunu yalamaya devam ederken, yigitler toplaniyor sokakta her turku arabayla goturuyor ve daha bitmemis binaya 7 katindan hepsini yere atiyorlar.!!!

    6. neyse, ben turk halkini islamiyete hizmet edenleri seviyorum ve kardesimizdir ve onlara kirgiz turku olarak her zaman kotu durumda yardim etmeye hazirim. ama paranizi gotunuze saklayin hic muhtac deyilim! insallah Allah bize bir gun iyi bir reis verecek! zaten burda imakanlar coktur!!
    ama bir got yalamaya gelenleri burda rahat yasamaya hic hakki yok!!! eger kendi tuylu kizlarinizdan biktiysaniz ve guzel kadinlar cok azsa, buraya gelen salaklar bir kiza evlenin, nikahlayin ona bakin, bunda bir problem yok, kimse dokunmaz AMA KIZLARI BOZMAYIN!!! evet kirgizstan su an zor economic ve siyaset acisindan durum iyi degil! ama siz oylesiniz boylesiniz deyip SANKI LONDRADAN GELMIS birisi gibi (aslinda burnundan tuyu gorunen bir aptal herif ) yarli halka dusmanlik hissini yandirmayin!!!!!
    yine neyse Erdogana Allah yardim etsin! cunku turkiyede cok peygamberler alimer gelmis, cok takva sulnanlar yasamiz, sizin gibi rus orospunun gotunu yalayan torunlar degil!! onlarin hatiri icin Allah turkiyeyi america lanetli israil ve rusiya ve pkk belasindan korusun!!! eger Sultan hamid han, Fatih Mehmet, Yavuz Sultan Selim ve Beduizzaman gibi dedleriniz bugun hayatta olsaydi sizin gibi salak zinakar torunlarin yuzunuze tukurecekti!!!!!

    Liked by 1 kişi

    1. Esselamu Aleyküm Güreşci iyiğit.Vallahi yerden göğe kadar haklısın.memleketinde çevresinden ve ailesinden çekinir birşey yapamaz tembelliğinden burdaki üniversiteleri kazanamaz oralara gelip baba parasıyla keyif çatmaya o.rospu.nun peşinden koşmaya başlar.Biz müslümanlar olarak ayrı ülkelerde de olsak KARDEŞIZ kim ne derse desin

      Beğen

  15. arkadşlar cok abartmisiniz bişkek saten türk dolu her yer türklerin rat durup kefinze bakarsaniz hiç bir şey olmaz istanbulda da bende cok paraniz oldunu bilse mafya orda da cöker onun için gitinizde bildik yerlere gidiniz hiç sorun yaşmasiniz

    Beğen

    1. Polis yolda Türk gördüğünde çevirip rüşvet istiyor.Akşamları Bişkek caddelerinde yürümek yürek ister.Bu barbar kırgızlar bir türk öğrencinin boğazına bıçağı dayayıp Türkiyedeki ailesine cep telefonundan canlı olarak gösterdiler.Düşün o ailenin durumunu. Canlı yayında oğluna bıçak çekilmiş ve cepten izliyorlar.Manas ta bu sürekli konuşulur.Tabi bin dolar rüşvet istediler aileden.O zavallı türk ailede yollamak zorunda kaldı parayı. Sen ne konuşuyorsun.Yürüsene akşamları tek başına ana caddeler bile korkunç tehlikeli.

      Bu kırgız barbarlar 5 yıl önce bişkek teki türk konsolosluğuna saldırdılar.bir konsolosluk görevlisini hastanelik ettiler.

      Beğen

  16. Bu ne iğrenç ne ahlaksız yorumlar!
    Ben de bir KIRGIZ’ım ve gurur duyuyorum bundan.Beyinsizin biri yazmışki:”KIRGIZ görürseniz yardım etmeyin polise ihbar edin”
    Diğer amip beyinliler de şerefsiz gibi ithamlarda bulunmuş.
    Ulan biz Turan, Türklük demekten başka bir şey diyemezken sizin bu yorumlarınız da ne?
    Yok Kırgızlar Türk değillermiş. Beyninizi kullanmaya davet ediyorum sizi! KIRGIZ kültüründe 7 atasını bilmeyene kötü gözle bakarlar.Sayın bakalım 7 atanızı görelim kim Türk değilmiş? Kimin soyuna başka kan bulaşmış.
    Hepimiz bir elin farklı parmaklarıyız.Kırgız,Kazak,Özbek,Azeri diye bir ayrım yapılamaz!
    Sizi kınıyorum.
    2 ülkeyi de gören bir gözle eleştireceğim şimdi.
    1-Türkiye’deki öğrenciler çok mu güzel hayat yaşıyor? Önüne konulan notları bile ezberlemekten aciz,kendisine dayatılan sistemin bir parçası olmuş.Etrafınızda kaç tane kendini geliştirmeye adamış genç var? Lisedeyken sınıfımın yarısı iddia oynuyordu be!
    2-Bonzaiden ölen 13-14 yaşlarındaki çocuklar da vardı İstanbul’da.Uyuşturucuyu sadece bir ülkeye mal etmek ne kadar doğru?
    3-TÜRKİYE’de doğup büyüdüğüm halde beni gören esnaflar bire bin katıp kaç kere keklemeye çalıştı bunu da belirteyim.Ki İstanbul Kapalı Çarşıya giderseniz durumu daha iyi anlarsınız!
    3-yok polisler rüşvet alıyormuş falan. Bu düzensizlik her yerde var. Yine belirtmek isterim bunu TEK BİR ÜLKEYE M-A-L E-D-E-M-E-Z-S-İ-N-İZ.
    Ha mal edecekseniz de hatırlatayım “Reza Zarrab’ı,17-25 olaylarını” Bu ülkenin başındakiler yolsuzluk yapıyorken başka ülkenin yolsuzluğuna laf etmeyin.
    4-Ben KIRGIZ’ım ve gurur duyuyorum.Damarımdan akan kana laf edecek bir yiğit varsa gelsin buraya. Şimdi “Türkiye’de yaşıyor laf atıyor” diye zırvalayacak olanlar olacak elbet. Söyleyeyim “Amcam bu toprakları korumak için şehit düştü, Dayım PÖH, ablam doktor ve ben de üniversite öğrencisiyim”.
    Anlayacağınız sizin hakaretler edip hor gördüğünüz,Türk deyince sadece Türkiye sınırında yaşayanları anladığınız, her gördüğünüz çekik gözlüyü ya japon ya çinli sandığınız,kendi kardeşlerinizden haberi olmadığınız TÜRKLERDEN SADECE BİRİSİYİM.

    ve Türkiye’de Türk’üm diye geçinenlerden daha da Türk’üm.
    Unutmayın Türklük Osmanlı ile başlamadı!!! Siz bunu sadece Kayı boyu olarak indirgeyemezsiniz! Ki indirgerseniz eğer “Siz de Türk olamazsınız”
    Velhasıl
    “Bin cihana değişmem
    Şu öksüz Türklüğümü”

    Beğen

    1. Lan sizin Türklüğünüz mü kalmış yavşak. Daha dilinizi bile konuşamıyorsunuz Rusça konuşuyorsunuz hepiniz mal. 2 tane öğrenci Türk gördünüz mü yapışıyorsunuz zavallı çocuklara para istiyorsunuz. Vermezse altı yedi kişi dövüyorsunuz. Polisiniz zaten kahpe… Turan dan söz etme bana cahil barbar. Rus görünce altınıza sıçıyorsunuz. Rus kültürü ile İslam kültürü arasında sıkışıp kalmışsınız rezil kepazeler… Türkiyede türkler size avçcıyor birde… Kırgız kızları gelip ülkemizde eskortluk yapıyor. Evli erkeklerin altına yatıyorlar.Len bir Kırgız göreyim sorgusuz sualsiz pataklayacağım..

      Ha bir de 17-25 Aralık AKP olayını yazmışsın.Bizde AKP düşmanıyız. Ama konu bu değil. Biz Türkiyede Kırgızlara acıyoruz ekmek veriyoruz. Siz neler yapıyorsunuz Türklere?.. Yukarıdaki yazıda detaylı yazılmış… Hadi ikile şimdi.

      Beğen

      1. tamam biz Türk değiliz tamam mi rahatladinmi ??? sana sadece şunu diyecem Kirgizstanda yediğin her lokma sana haram zikkim olsun hadi şimdi sende ikile naş.

        Beğen

      2. O verdiğin vereceğin ekmeği gotüne tıkarım! Vatan haini denir sizin gibilere! Kendinize TÜRK diyerek bu şanlı ismimizin içini boşaltmayın!

        Beğen

  17. Arkadaşlar çok tehlikeli bir ülke sakın gitmeyin. Ben bu yıl birinci dönem Manas üniversitesindeydim. Geçen hafta Türkiyeye döndüm. Ailemde istemiyor artık orada okul okumamı.Bir sınıf arkadaşımız sırf bir Kırgızlı kızla kafede oturuyor diye Bişkek te bıçaklandı. 6 kırgızlı saldırdı çocuğa. Bir hafta hastanede yattı.Polis yardım etmeyi bırakın bi de çocuktan rüşvet aldı.Ailesi Bişkek’e geldi. Hastaneler o kadar pislik içindeki bıçaklanan kalçası enfeksiyon kaptı. Şimdi Ankara da ameliyat olacak. Zaten Manas ın neredeyse tüm hocaları FETÖ terör örgütünden. Hiç tavsiye etmem. Kırgız halkı çok barbar. Sokakta Türk gördülermi çevirip haraç alıyorlar vermeyeni dövüyorlar.Polislerde aynısı. Her Türk vatandasını çevirip rüşvet istiyorlar.

    Beğen

      1. Kırgızistan’da ekmek yediysek parasini verip yedik.Belese yemedik. Zaten Kirgizlarin 100 dolar kira verdikleri dandik eski evleri Turklere 300 dolara kakaliyorlar. Yukarda anlatilanlar cok dogru.Gitmeyin her tarafi rezalet bir ulke. Birde Tayyip bunlara her yil 100 milyon dolar yardim parasi yolluyor.

        Bi sey daha soyleyim Kirgiz parlamentosunun tum uyeleri basbakan dahil FETO okullarindan mezundur..

        Beğen

  18. Bu kadar insanin yazdigi seyler yanlis olamaz bu siteden once nerdeyse 5-6 site gezdim bu konu hakkinda gidip goren herkes ayni dusunceyi yazmis. Bizde kendimizce seviniyoruz burda kardeslerimiz var orda diye su yapilanlara hayretle okudum ya tamam her ulkede var ayni insanlardan ama orada yapilanlar kadar fazla degil. Anlatilanlar bu kadarda olmaz dedirtenlerden. ülkece bize dusman kesilmisler resmen. Kirgisiztan isimli arkadas TÜRKİYENİN AÇIKLARINI DILE GETIREREK KENDI ULKENI SAVUNMUS OLMUYORSUN. BIZDE BILIYORUZ SENIN SOYLEDIKLERINI. AMA SEN BI AVUC TANIDIGIN INSANLA BIZIM HEPIMIZI YARGILIYORSUN KI BU YANLIS BIR DUSUNCE SEKLIDIR. OGRENCILER ICIN EZBER YAPAMIYOR DEMISSIN NERDEN BILIYOSUN BU ULKEDE KAC MILYON OGRENCI VAR BENDE ONLARDAN BIRIYIM VATANIM ICIN AILEM ICIN KENDIM ICIN OKUYORUM. SENDEN ONCE BI HEMŞERIN NELER YAZMIS BIZIM HAKKIMIZDA OKUMUŞSUNDUR HERKES SENIN GIBI DUSUNMUYOR ISTE. SEN KARDES OLARAK GORURSUN ONLAR GÖRMEZ. BUNCA INSAN YALANMI SOYLICEK GITMIS GORMUS ADAMLAR BIZZAT. BURDA KONUSULAN DEVLET DEGIL MILLET ZATEN ONU BUNU ISIN ICINE KARISTIRMA. BAK SEN KIRGIZ TURKUSUN BEN ANADOLU TURKUYUM IKIMIZDE AYNI SEYI DUSUNUYOR MUSUZ BENDE SEVERIM ORADAKI TURK KARDESLERIMIZI AMA GERCEKTEN KALBI TEMIZ OZUNU IYI BILEN KIMLIGINI UNUTMAYAN TURKLUGU BENIMSEYEN KARDESLERIMIZI. TARIH KITAPLARINDA COKCA YER VERILIYOR ZATEN GECMISIMIZ BIZDE BILIYORUZ TARIHIN OSMANLIDAN IBARET OLMADIGINI. BEN OSMANLI TORUNU DEGILIM MESELA KIPCAGIM,KAZAKISTANDAN GOCMUSUZ BIZDE. uzuluyorum rusyanin etkisinde kalindigi icin bize bu nefret duygusu sanirim hepimizi zengin felan saniyorlar ki para isteme sebepleri bu yuzden. Polise ne demeli birde anasinifina giden cocuklar gibi. Insanin icinde merhamet duygusu olucak her seyden once insan olucak bu duygu yoksa zaten boş. Yeri gelir savunurum orta asyadaki turk milletlerini severim sayarim mutlu olurum bi zamanlar hepimiz oradaydik. Sirf buraya geldik diye siz turk degilsiniz diyenlerde varmis neye dayanarak bunu soyluyolarsa artik. boyle seyler duyunca benim sinir katsayim yukseliyor. Sen kirgiz kani tasiyosan bende TÜRK KANI tasiyorum don bi tarihe bak bakiyim kirgiz diye bir halk bulabilecekmisin o kadar savunuyon da savungudun kim ? O da TÜRK. Gordugun gibi her insan ayni dusunmuyor ben buraya gelene kadar baybars baba sarkisi dinleyen insandim. Bu insanlar yuregi zarif kalbi temiz insanlari sevecek kadar hosgorulu insanlar 78 milyondan bahsediyoruz,senin bahsettigin kisim %5lik kisim belkide. Sadece sana degil herkese yapiyo esnaf onu orda aklini kullanmakta sana duser. Her gordugumude japon sanmiyorum ayrica,orta asyalilara bi yakinlik hissederim mutlaka severimde kendilerini. Afgan turku erkek arkadasimda oldu turkce anlasiyoduk mesela onunda gozleri cekikti belki bu topraklardan degildi ama turku yani. Kisacasi herkesi ayni dusunuyo sanma

    Beğen

    1. burda yazilan yorumlarin yüzde 90 doğru.. Kumar, iddia ve uyusturucu batakhanesi olmus Biskek kenti.Ozellikle aksamlari sokaklar caddeler cok tehlikeli.. Polis kesinlikle yardim etmiyor.Bilakis rusvet istiyor.

      Beğen

  19. Burdaki yorumlari okuyunca resmen şok oldum ve yaziklar olsun diyorum.Tamam kirgiz halkindan nefret edebiliyor olabilirsiniz ama en azindan ekmeğini ,suyunu içen ülkeye biraz sayginiz olsun.Ben bir kirgiz vatandaşi olarak burda yazilanlarin hakli olduğu ve abartili olan yerleri de olduğunu soylemek istiyorum.Polis konusunda tamam katiliyorum maalesef öyle bir sistem yaşaniyor ve bunlar bi tek türk milletine değil bütün yabancilara oluyor ,hatta kendi halkimiza bile ama Türke karşı düşmanlik diye yazmaniz çok yanlış olmuş bu bir.Ikincisi birkaç serseri ,şerefsizler yüzünden bütün milleti topa tutmak bu da sizin cahilliginiz.Madem Kirgizstan bu kadar yaşanilmiyacak bir yer o kadar türk ne ariyor orda o zaman ??? Tamam onlar fetocu diyeceksiniz , daha dün kendiniz ona hoca diye tapiyordunuz ve ne olduğun bilmiyordunuz biz nerden bilelim.Bizim için onlarin hepsi Türkiyeden gelen türklerdir sadece.Bişkekten başka yerlerinde yaşanilmiyacak demişsiniz bizim her ilde türk okulu var ve ordaki türkler nasil yaşıyor acaba ??? Hatta öyle öğretmenler varki kontratini uzatan,uzatamayan da gidip geri dönen.Madem Kirgizstanda yaşadiniz görmüşsunuzdur Turkler buraya fuhus icin geliyorlar. Varya gerçektende biz değil asil siz olmuşsunuz bizim düşmanimiz Türkiye de atilan yalan iftiralar her yerde kötülemeler. Bikere kendinize bakin evli türkleriniz gelip,orda bildiklerin yapiyorlar kizlari kandirip bekarim diye sonra çocukla terk edip gidiyorlar kendi türk kadinlariniz bizim erkeklere güvenmeyin diyorlardi.Ruslardan korkuyorlari okuyunca çok güldüm nerden gördün rustan korktuğumuzu ,yok yalakalik yapiyorlar bilmem ne siz ruslara yalakalik yapmadiginiz icinmi rus turistleri çiçekle karsiliyorsunuz ,özür diliyorsunuz koskoca güçlü Türkiye bizse ne ufak zayif ülke olduğumuz için mecburiyetten.Bide öğrenciler iddiada para kaybediyor demişsin onlari biri idda oyna dye zorluyormu yoksa evine hayat kadini al diyen mi var.Kisacasi eğer böyle yediğiniz kapa s…..z hiç gelmeyin kendi Türkiyenizde yaşayin ve gelmeyin..

    Beğen

  20. bende osh şehrine ordanda kızılkaya ya gittim ama anlatılanların büyük kısmı doğru. hatta türkleri gorunce adeta kuduruyor kirgizlar. yalnızca polis ler bir bahane bulup rüşvet istiyorlar araçla giderken yada havaalanında onun dışında kalan herşey betbat. ve kötü rüşvet te bizim paramızla 100 tl ye tekabül ediyor hemen hemen… onun dışında insanları asiri barbar. rus sömürüsünden çok etkilenmişler açıkça belli bizden de yaklaşık 40 yıl gerideler çoğu bakımdan. Azımsanmayacak kadar hayat kadınları var. Cogu polisle anlasmali. Tecavuze ugradik iftirasini atiyorlar. 10.000 dolar rusvet istiyor polisler karakolda. Pazarlikla 5000 dolara kadar indikleri oluyormus. 3 gun karakolda gozaltinda tutuyorlar. Turkiyeden para iste paran yoksa diyorlar. 3 gun sureniz biterse ve parayi vermezsrniz hapise atıyorlar. Burada bir cok Turk vatandasi sucsuz yere tecavuz iftirasi yuzunden hapis yatiyor. Uc bes ay yatirip setbest birakiyorlar ve genelde tecavuz suclularini sinir disi ediyorlar. Oysa tecavuz tamamen iftira. Dusunun tecavuz gercek olsa uc bes ayda salarlar mi?. Tabiki salmazlar. Bu kotu olaylar azımsanmayacak kadar cok. yani açıkçası işiniz gücünüzdeyse sıkıntı olur diye düşünüyorum..

    Ev sahipleride cok gaddar. 50 yasindaki Ruslardan kalma eski tek odali eve 350 dolar kira istiyorlar. Kira gununden 3 gun once sabahin korunde kapiniza dayaniyorlar. Kirayi ver, yoksa polis cagiririm diye tehdit savuruyorlar. Bunlari sadece biz Turklere yapiyorlar.Rus gorunce cok korkuyorlar.

    5 ay yasadim zor kactim kurtuldum. Kesinlikle uzan durun..

    Beğen

  21. Kendi kardeşine, kızına yan gözle bakan dangalaklar!! Ülkenizde her gün olan bokluklardan bizde haberdarız, çocuğunu tecavüz edenden tut, cesete tecavüze kadar!! Türkiye’den başka nerede Allah’ın her günü tecavüz, dayak, ölüm haberleri çıkar tek hücreli, aciz yaratıklar! Yalnız olay şu ki biz sizlerden farklı olarak asla başka bir ülkeyi, özellikle kardeşimiz dediğimiz ülkeyi kötülemek için özel olarak bir makale yazıp, o da yetmiyormuş gibi ülkenin vatandaşlarına ağıza alınmayacak, altından kalkılmayacak laflar etmeyiz! Yukarıda Uluu Kırgızların sizden neden hoşlanmadıklarının en büyük kanıtı duruyor! Kargalar gibi biriktiğiniz yerde kendi boklarınızı başkalarına sıvamaya çalıştığınız için! Sizin gibi satkın, iki yüzlü şerefsizlerin bizden çıktığı güne lanet olsun! Nerden geldiğini, atalarının kim olduğunu unutmuş beyinsiz, mankurtlar, tarih okumadığınız yazdıklarınızdan belli! Müslümanlığı bize öğretecek son kişi sizlersiniz!! Beyinsizliğinizin bir kanıtıda bu! O yaşanmaz dediğiniz şehirlerden biri olan Talas’ta müslüman oldunuz mankurtlar!! Bütün ömrünüz boyunca hiçbirşey yapmadan oturduğunuz koltuktan yorum yazıp, bir KIRGIZ göreyimde döveceğim diyip, karşınıza çıktığı zaman altınıza etmekten başka ne bilirsiniz ki? Bir tane iyi yorum olmaz mı?! Kardeşmiş!! Belli oldu kalleşliğiniz!! Yazdığın ikinci başlık hayat kadınları!! Ne bok yemeye geldiğiniz ondan belli!! Bir taraflarını tutmaktan aciz, kuduruklar!! Kızların arkasından boynunuz kırılana kadar bakmaktan başka ne biliyorsunuz ki? Orda bir boka yarayamayıp buraya gelip ezikliğinizi gösteriyorsunuz! Hepinizden iğreniyorum!! Bir KIRGIZIN TIRMAĞINA kurban olun hepiniz!! Gün gelir devran döner!! Bekleyin!!

    Beğen

    1. Terbiye sınırlarını epey aşmışsın sen. Zaten herkes Kırgızların ne halt olduğunu iyice öğrensin diye yorumuna onay verdim.

      Türkiye’ye geldiğinizde hepiniz süt dökmüş kedi oluyorsunuz…

      Sakın Müslümanlıktan söz etme burada… Siz ne Müslüman ne de başka bir şey olamazsınız. Ayrıca köklerden söz etmişsin… Ama kökeninden haberin yok. Kırgızların kökeni Müslüman değil, Şaman dinidir cahil.

      Kırgızistan’da bir Kırgız’a TURAN nedir diye sor, öküz gibi suratına bakar, o ne der!..

      Köklerinizden kopmuşsunuz hatta koptuğunuzu bile bilmiyorsunuz.

      Ha bir de Rus görünce korkudan altınızı pisletiyorsunuz.

      Beğen

      1. Ne terbiyesi lan?! Sen mi öğreteceksin terbiyeyi? KIRGIZ, TÜRK,KAZAK, ÖZBEK hepsi kardeştir!
        Kökten bahsediyor, soysuz! Nerden geldin sen Anadolu’ya? Soyu bozuk!

        Beğen

      2. Anadolu’ya Asya’dan geldik diye bu sizin bozulduğunuz, barbar olduğunuz gerçeğini örtmüyor ki Kırgız çomarı!..

        Türkiye yardım etmese iyice açlıktan sürünecektiniz. Ama hükümet artık yardımları kesti. 😅

        Ahhh Türkiye’de bir elime geçsen… Ahhh seni Kırgız çomarı seni… 10 dolara fahişelik yapıyor kızlarınız Bişkek’te… 😅

        Beğen

  22. Terbiye sınırları ile ilgili konuşabilecek kişilerin sonuncusu bile olamayacak sen ve sana benzeyenlerdir! Yukarıda bizim hakkımızda yazdıklarınızda bunun en büyük kanıtıdır! İşlediğiniz suçları (fuhuş, rüşvet) kendi ellerinizle yazmışsınız hiç utanmadan! Birde gelmiş yüzün kızarmadan din hakkında konuşuyorsun! Dünya sen ve senin gibi insanları taşımak zorunda kaldığı için kalbim kan ağlıyor! Yukarıda yazdıklarımın arkasındayım senin yazdıklarından farklı olarak benimkiler faktlara dayalı, onaylanmış bilgiler https://www.google.com/amp/s/amp.haberturk.com/gundem/haber-amp/1180593-oz-kizina-7-yil-boyunca-tecavuz-etti?client=safari , https://www.google.com/amp/s/amp.haberturk.com/gundem/haber-amp/1320077-kiz-kardesine-defalarca-tecavuz-etti?client=safari . Gerçekleri duyunca ne yapacağını bilemeyen sizler anca böyle oturduğunuz yerden başkalarına laf atmayı bilirsiniz!! Ve kökenler konusu, eğer doğru düzgün okumayı bilseydin anlardın, benim bahsettiğim sizin kökenleriniz, atalarınız ve onlarda biziz kendi kökeni hakkında böyle şeyler yazabilen bir insandan, (insan demeye bile dilim varmıyor ancak…) mankurttan başka kimseden çıkamazdı bu yazdıkların! Bizim hakkımızda böyle konuşurken (yalnızca Kırgızistan değil bütün Türk ülkeleri hakkında, senin aciz değiminle “Rusya artığı şehir devletleri”) uluu TURAN düşüncesini değil ağzına almaya, aklından geçirmeye olan hakkını bile kaybettin!

    Beğen

    1. Bütün bu yazdıkların siz Kırgızların özünüzü (Şamanizm) ve Turancılığı kaybettiğinizi değiştirmiyor…

      İslam diyorsunuz; yaşantılarınızın İslam ile alakası yok. Dilinizi bile konuşamıyorsunuz, efendiniz büyük patron Rusya’nın dilini konuşuyorsunuz… Dilini kaybeden oturma organını kaybeder. 😀 Aynı eleştiriyi Türkler için de sürekli yapıyorum. Çünkü bizim halkımız da İslami yöneticiler tarafından bilinçli ve sistematik olarak cahil bırakıldılar.

      Benim yukarıda yazımda Türkiye’yi savunduğumu ya da övdüğümü gördün mü?.. Bunu nereden çıkarttın?..

      Ayrıca Bişkek şehrindeki Türk konsolosluğunu kıyasıya eleştiren birisiyim. Siz barbar ve medeniyetsiz Kırgızların saldırısına uğrayan Türk vatandaşları Türk konsolosluğundan yardım istediklerinde, yetkililer; “bize mi sorup Kırgızistan’a geldiniz, başınızın çaresine bakın” diyorlar…

      Türkiye’de saldırıya uğrayan bir tek Kırgız vatandaşı duymadık bu zamana kadar. Hatta bizim millet acıyor sizlere…

      Yazımda Türkiye’yi öven tek bir satır var mı?..

      Türkiye’de benim kadar AKP iktidarını ve başındaki hırsızı kıyasıya eleştiren başka bir blog yazarı var mı bir araştır…

      Biz zaten Türkiye kötü yönetiliyor, berbat duruma geldi diyen yüzde ellilik kesimdeniz…

      Ayrıca siz de AKP iktidarı gibi FETÖ’ye kucak açmış durumdasınız. Yöneticilerinizin tamamı FETÖ okullarından mezun…

      Ama konumuz burada Kırgızistan ve sizin barbar oluşunuz… Ve Türkiye’nin kötü yönetilmesi, insanlarının din yüzünden cahilleşip sapıklaşması, siz Kırgızların barbar, medeniyetsiz ve hain olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor…

      Biz burada sıradan Türk vatandaşlarına nasıl eziyetler yaptığınızı göstermeye devam edeceğiz…

      Hoplayacağınıza iğneyi kendinize batırın, çuvaldıza biz razıyız!..

      Beğen

    2. Kırgız kardeşim sen söylediklerinde haklısın bizim Türkler orta asyalı kardeşlerimizden bayanları görünce s×kmekten başka bir şey düşünmez oralara gittilerinde de öyleler verdikleri örneklere bak kendi kendilerini ele veriyorlar zaten bunlar Kızgızistan’da hem am s×kelim hem gayrı meşru işlere bulaşalım kimse bize bir şey yapmasın diyor başkasından ahlaklı olmasını bekliyorsan önce kendin ahlaklı olacaksın o insanlar Rus egemenliğinden kurtulduktan sonra bize sarıldılar umutlarını bize bağladılar ama bizim insanlarımız üstün Türk-İslam ahlakını götüreceği yerde oradaki Ruslar tarafından yozlaştırılmış ve bizden bu yozluklarından kurtulmak için bir şeyler bekleyen insanların parayla karısını kızını s×kmişler bilumum ahlaksız gayrı meşru işlere bulaşmışlar müslümanlıkla bağdaşmayan her türlü melaneti işlemişler doğal olarak adamların TÜRK algısını değiştirmişler. AYRICI KIRGIZ KARDEŞİM ŞUNU ASLA UNUTMA Kİ HER SAKALLI NASIL Kİ HACI DEĞİLDİR TÜRKİYE’DA YAŞAYAN HER VATANDAŞ DA TÜRK DEĞİLDİR YA DA TÜRK-İSLAM ŞUURU YOKTUR RUSLARIN SİZE YAPTIKLARINI BAŞKALARI BİZE YAPTI SEN ORTA ANADOLU İNSANLARINI TANI ONLARIN SİZLERİN NASIL SEVDİĞİNİ GÖRECEKSİN İSTİSNALAR KAİDEYİ BOZMAZ TABİ SAYGILAR SEVGİLER

      Beğen

      1. Allah sizden razi olsun 😊keşke herkes sizin gibi düşunceye sahip olsaydi.Kimse bizim durumumuzdan anlamiyor ,evet yazilan yorumlardan gerçek olanlari var maalesef ve bu durum beni çok üzüyor çünkü onca hakarete rağmen ben türk halkini çok seviyorum.Ben çok isterdim kirgiz türk kardeş olsa birbirine yardim etse diye ama maalesef bizim burdaki böyle pislikler yüzünden millet olarak rezil oluyoruz.Soylemesi ayip ama daha düne ben kendimi kirgiz türku olduğumu bilmiyordum taaki türkler buraya gelene kadar .Biz ruslarla doğup büyüdüğümuz icin Türkler bize daha uzak ,yabanci geliyordu ve tercihimizi ruslardan yana kullaniyorduk ama şimdi ben kendi adima söyleyim Rusmu yada Türk mu derse düşünmeden Türk derdim.Keşke Türk halki buraya daha erken gelip bize türk olduğumuzu anlatsalardi belki durum bambaşka olucakti ,çünkü ruslar bize türkleri düşman olarak gösteriyordu.Neyse uzun lafin kisasi dediğiniz gibi kötü millet yok kötü insanlar vardir , beş parmak ayni değildir ,ama yorum yazanlar böyle şerefsizler yüzünden bütün halki kötülemesi heryerde Türk halkinin hakkin savunan biri olarak zoruma gitti ,yazik.Yinede Allah Türkiyenin ve Türk halkinin bu zor günlerde yardimcisi olsun ve bir an önce bu günleri atlatarak huzura kavuşsun.

        Beğen

  23. yav bırakın bu kırgızlara cevap vermeyi horospu cocukları sızı ya 18 yasında manasa ingiliz dili ve edebiyatı okumaya gittim büyük bir heycanla hemde 1 yıl ıceresınde kırgızların saldırısına uğradım esyalarım calındı türk yetkılılerde bi bok yapmadı notlarım fetullahcı kırgız hocalar tarafından sıstematık olarak asağa cekılerek bırakıldım aldığım ilk notlar baya yüksekti basarılydım fakat sırf bırılerınden değilim diye bırakıldım bunda bızım turklerınde parmağa var .benim en kızdığım nokta su ulan millet karıya giderken catır catır kırgız ve rus hatunları sıkereken ben oturup ders calıstım ulan amın evlatları neydi sucum. Manastakı hocaların yarısından cogu fetullahcı bu bır gercek bakmayın bunların dıncı takıldıklarına hepsinin karısı kızı var fakat aksam ustu hepsi kerhanede, öğrenci sikeni de var öğrenciye siktirende bir kırgız öğretmenim pakistanlı bır oğrencıyle ılıskı yasadı cocuk sabah derste bize karının fotoğraflarını gösteriyordu. bak cekık gözlu kardesim ben ordayken bır kırgız kıza bıle el surmedim fakat tartaklandım hırsızlığa uğradım sebebsiz yere tek amacım okuyup bi ingilizce öğretmeni olmaktı ona bıle musade etmediniz benim ailem komple mhp lidir fakat sımdı hepsi turancılıktan soğudu.simdi ise çalısıyorum fakat butun okuma hayalim bosta kaldı sabahtan aksama kadar paketcılık yapıyorum bunu bana yasatanlar utansın sizde ne insalık kalmıs ne hassiyet.ben kabul ediyorum bızım turklerınde sucu var ama sizin suçu olan türklere bi bok yaptığınız yok daha çok el ustunde tutuyorsunuz ben ve masum olan ınsalara yapmadığınız kötülük kalmıyor ulan zaten adam olsanız bır tane ıyı gecındığınız komsunuz sızı seven bır ulke olurdu kardesım dediğiniz kazakistan bıle sızden nefret ediyor sız duğa edin rusya ya yoksa oş ta çoluk cocuk demeden öldürdüğünüz özbekler sizin bir savasta amınıza kor ne bişkek kalır ne oş ne narın ne batken

    Liked by 1 kişi

    1. Yakında oralarda bir tek Türk öğrenci kalmayacak çünkü okulların hepsi FETÖ terör örgütüne ait. Diplomalar hiç bir yerde geçmeyecek. Hatta Kırgız diploması olanlar FETÖ okullarından mezun olduğu için “KARA LİSTE” ye girecekler… Manas başta olmak üzere okulların büyük çoğunluğu Fethullah’a ait.

      Beğen

    2. yanlış düşünüyorsun gokay kırgız vatandaşları kötülük yapmış olabilir nitekim türkler de yanlış yapıyor ama kırgız vatandaşları ile kırgız milletini bir tutmayacaksın kırgız milleti büyük Türk milletinin bir unsurudur gerekli eğitim verildiğinde her şeyin değiştiğini göreceksin orta asya türkleri kurtarılmak için bizi bekliyor. Ancak biz her yönümüzle örnek olmalıyız. Oraya gidip zinakar ve sefih bir hayat yaşarsak elbette bizi sevmezler. Adamlar kominizm gördü kominizmden sonra dünyaya gözlerini yeni açtılar ve bize sarıldılar. Çünkü biz onları “TÜRK” olarak görüyoruz devlet politikamız bu şekilde dilimiz de dinimiz de birdir. Tek sıkıntı çok uzun asırlar çok uzak kalmamızdır. “TURAN” ülkümüzden de vazgeçersek artık ne tutar dalımız kalacak Türkiye’nin halini görmüyor musun? Asker, polis şehit olduğunda sevinen piçlerle dolu doğru şekilde yaklaştığımızda orta asya türklerini kazanacağız ve o zaman o piçler seslerini çıkaramayacak ve yok olacaklar

      Beğen

  24. Yukarıda Türkiye hakkında bir satır bile yazmadım, cevap veremeyeceğin belliydi zaten ama sakın konuyu değiştirmeye çalışma! Hakkındaki her şeyi öğrendim! Büyük ihtimalle biliyorsundur ama ben sana yeniden hatırlatayım sen kimsenin adam yerine koymadığı bir toplum artığısın, senin hakkında beyninin yerine ot koyduğunu düşünüyordum ama artık tamamen yoksun olduğundan eminim demiş biri)). Bunu AKP’nin FETÖ’ye kucak açtığını yazarak kanıtlamış oldun! Sen ki kendi ülkende neler döndüğünden habersiz yaratık, utanmadan bizimkine sataşıyorsun!
    Kendi dilinin yanı sıra bir dil daha bilmek henüz kimseye zarar vermedi! Eğer bugün ben Türkçe bilmiyor olsaydım kardeşim dediğim insanların gerçek yüzlerini görmez, beyin ve kalplerini kullanmayı çoktan bırakıp mankurtlaştıklarını hala bilmiyor olurdum! “Bir dil bir insan”, bilmiyorsan öğreteyim!
    Barbarlığımızı geldiğiniz zaman ömrünüzde görmediğiniz sofralarımızda, sizler için ettiğimiz kurbanlarımızda, güler yüzümüzde, sizin için zor olmasın diye öğrendiğimiz iki Türkçe ile yardım olmaya çalışmamızda, medeniyetsizliğimizi ve hainliğimizi 3000 yıl boyu kanımızla koruduğumuz şehrimiz Oş’ta, dünyanın en uzun destanı “Manasta”, sizlerden farklı olarak küçüklüğümüzden beri ana dilimiz gibi bildiğimiz üç dilde, sınırlarınızda sizden farklı olarak kardeşimizdir, kanımızdır diyerek can veren şehitlerimizde, zor zamanlarınızda sizler için dua eden analarımızda gördünüz! Hain, medeniyetsiz, barbar görmek için bu kadar can atıyorsun, yapman gereken tek şey aynaya bakmak! Ne yazık! Sizin gibi it sürüsüne kardeş diyip, bağrıma basıp, koruduğum güne lanet olsun! Ağzınıza düşmanların söylemeceği sözleri almışsınız! Kardeş değil azılı düşmanımızdır demişsiniz! Bu sözlerden sonra bilinki ben bir KIRGIZ olarak bütün ülkenin sizin ne bok olduğunuzu öğrendiğine, bu makale ve yorumları okuyup kimlere kardeş dediklerini öğrendiklerine emin olana kadar bu işin arkasını bırakmayacağım! Senin gibi zavallı bir yaratığa haksızlığını kanıtlamaya çalıştığım zamanıma yazık! Kutlarım hakettiğiniz gibi bir kardeş kaybedip bir düşman daha kazandınız!

    Beğen

    1. Bak bu hakaretleri gel Taksim meydanında yap… Görelim maçanı Kırgız çomarı… 😀

      Fakat şunu söyleyim bu yazılarımı milyonlarca kişi okuyor…

      Türkiye insanı misafirperverdir ama damarına basıp hakaret ederseniz linç ederler.

      Tayyip’i günahım kadar sevmem. AKP ve AKP’liler bu zamana kadar bana 150 den fazla dava açtılar…

      Fakat Tayyip’i bir konuda destekliyorum. Tek başına FETÖ ile mücadele ediyor.

      Bundan sonra ne Manas ne de diğer FETÖ cü okullarda bir tek Türk öğrenci kalmayacak. Tayyip size her yıl 100 milyon dolar para yardımı yapıyordu onu da kesti… 😀

      Çöp içindeki Bişkek kentinde artık birbirinizi yersiniz Kırgız çomarları…

      50 dolar isteyen kızlarınız analarınız 10 dolara düşürmek zorunda kalacak gecelik seks ücretlerini. 😀 Demedi deme…

      Beğen

    2. Kırgız kardeşim sen bunlara bakıp türk kardeşlerinden soğuma zaten burası bu tarz insanların yorum yazdığı bir site bu gibi düşünenler TÜRK milleti içinde devede tüy bile değildir. Büyük türk milleti Kırgızistan ve bütün orta asya türklerini sevmekte ve ortak bir devletin (TURAN) özlemini çekmektedir. Şu gerçeği de sakın göz ardı etme ki Türkiye’den “Manas Üniversitesi’ne” %99 yeteneksiz Türkiye’de hiçbir yeri kazanamadığı için mecburen giden TÜRKlük şuurundan yoksun kişiler gidiyor. Gidenler öyle kötü bir algı oluşturmuş olmalı ki giden her türk vatandaşına aynı gözle bakıyorlar, Maalesef rüşvet, eğlence ve zina türkiye gençliğinin kanına işlemiş böyle bir gençlik de doğal olarak kırgız halkının pek sempatisini kazanamamış inşaallah düzelir ancak sakın sen bite kızıp yorgan yakma Kırgız halkı ve Türk halkı kardeştir dili de dini de birdir.

      Beğen

  25. Herkese merhaba,
    Öncelikle tarih bilginizin kıtlığından bahsetmek isterdim, ama beyninizi kullanamadığınızı göz önünde bulundurarak şimdilik sadece kınamakla yetineceğim. “Türk düşmanlığı” demişsiniz, gerçek Türkler Kırgızlardır, Orta Asya ana vatandır. Asırlar önce göçüp geldiniz Anadolu’ya. Ondan öncesinde o elinizden geldiğince bok attığınız Orta Asya’da yaşıyordunuz. Sizin ve burda, yorumlarda klavye artistliği yapan diğer kanı bozukların yapabileceği tek şey oturup böyle internet köşelerinde hiçbir açıdan yararsız, yalan-yanlış safsatalar yazmak. Manas üniversitesinin eğitiminden bahsetmişsiniz, yani ona da elinizden geldiğince bok atmışsınız, ama bu üniversitenin iki devletin ortak üniversitesi olduğundan, mezunlarının gayet de geçerli diplomalar alıp, Hacettepe, ODTÜ gibi prestijli okullarda eğitimlerine devam ettiğinden haberiniz yok. Haberiniz var aslında ama sizin gibi hain, kültürsüz, adı geçen üniversitelerin kapısından bile geçemeyecek insanlar(!) kıskançlıklarından ve ezikliklerinin verdiği aptallıktan böyle saçmalarlar. Buraya yorum yapan diğer ezikler gibi bölücülük yaparlar. Çünkü elinizden gelen tek şey bu. Acınacak durumdasınız..
    Kadınlardan bahsetmişsiniz, Kırgızistan’a, Kazakistan’a bir kere ayak basmış bir insan kadınlara en çok değer verilen ülkelerin bunlar olduğunu bilir. Tarih bilginizin kıtlığına dayanarak, siz ezik topluluğuna Kurmancan datka annemizi göstermek istiyorum; dünyada kadın hakları konuşulurken, o medeniyetsiz demeye cüret ettiğiniz Kırgızistan’da kadın hükümdar halkı yönetiyordu. Bugün ise Türkiye’de türban hala bir “mesele” iken, doğurmayan, çocuğu olmayan kadın devlet başkanı tarafından “yarım kadın” adıyla anılırken, Kırgızistan’da, Kazakistan’da kadınlar devlet yönetimine geliyor.Fuhuştan ve maddeden çok bahsetmişsiniz, maalesef bütün dünyada olduğu gibi biz de bu sorunlarla karşı karşıyayız. Fuhuşa yaptığınız yorumlardan neredeyse sadece bir kanı bozuk hain değil , aynı zamanda orospu çocuğu olduğunuz da belli oluyor. Bu arada dikkat! Kadınlara edilen bu laflar bir dahaki sefere dilinizin koparılıp, başka yerlerinize sokulmasına sebep olabilir.

    Müslümanlıktan dem vuranlar olmuş, “Türkiye cinsel açlığın Afrikasıdır” diye bahsederken kendinizden, bu kadar tecavüz olayları yaşanırken her yerde, Müslümanlığı öğretecek son insanlar bile değilsiniz. Sizler gibi eğitimsiz, kanı bozukları daha çok aydınlatmak isterdim ama gözleriniz kulaklarınız kapanmış şerefsizlikten. Burada sadece Türkiyemizi rezil ediyorsunuz, götünüz yiyorsa gerçekleri yazın! O “tepki gösteriyor cahiller, yurtdışına adım basmamış insanlar” dedikleriniz gerçek Türklerdir! Onlar bizim insanımızın Doğuda uğruna canını verdiği kardeşleridir. Tekrar söylüyorum, götün yiyorsa bunu yaz, soysuz! Atatürk portresi var sayfanın başında, ah atam, kemikleri sızlıyordur sizin gibi cahil soysuzlardan! KIRGIZ BİR KADIN OLARAK, KIRGIZLIĞIMLA GURUR DUYUYORUM! BÜTÜN TÜRK DÜNYASININ SİZLER GİBİ SOYU BOZUKLARDAN ARINMASINI ÜMİT EDİYORUM. “O kadar cahilsiniz ki, keşke ölseniz!”

    Beğen

    1. O senin söylediklerin eskidendi. FETÖ 15 Temmuz darbe girişiminden sonra Kırgızistan’da okuyup diploma alanların vay haline. Tayyip orada ki okulları kara listeye çoktan aldı…

      Bir de Kırgız çomarları burada sizlere kimse hakaret etmedi ama bakıyorum hakaretin kıralını yapıyorsunuz… Gelin bu hakaretleri Taksim meydanında yapın da görelim. 😅

      Bu siteyi milyonlarca kişi okuyor. Dikkat edin sağlam dayak fasılları bekliyor sizi Türkiye’de…

      Tükürüğümüzle boğarız sizi…😅 Rus artıkları…

      Beğen

    2. Ha bir de unutmadan yazayım. Sen Kırgız falan değilsin bence. Türkçen çok iyi… Fethullahçı olmalısın. İpliğiniz pazara çıktı. Telaş içinde Kırgızistan’da ki okullarınızı savunmaya çalışıyorsunuz…

      Geçti Bolu’nun pazarı sür eşeği Niğde’ye…

      Bir kaç yıla kalmaz tek Türk öğrenci kalmayacak oralarda. 😀

      Beğen

      1. Ne Fethullahmış beee.. Tabii ki Türkçem çok iyi olacak, KIRGIZIM BEN! TÜRKÜM! Kardeşimin dilini bilmeyeceğimi nerden çıkardın? O kadar cahilsin ki, Manas üniversitesinin devlet üniversitesi olduğunu bile bilmiyorsun! Git bir araştır, sonra buralarda laf dalaşına gir! Yapabildiğin sadece burda bölücülük yapmak, hain! Kırgız çomarı demişsin bir de, ağzını topla derdim ama zaten ekşi sözlükte adına yazılanları okuduktan sonra insan olduğunu bile düşünmüyorum.. yazık diyorum sadece, yazık!! Cevap vermiş olmak için cevap vermişsin bir de, tabi gotün yemez😂😂😂😂

        Beğen

  26. ulan manas üniversitesinden hangi türk hacattepeye odtüye gitmiş bi sik bilmeden notları kırgız hocalar tarafından şişirilen kırgızlar bıle gıdemez amk veletleri ben gerceklerı yazdım bır kımsede benım yazdığıma cevap vermemiş evet bizim türkler de de suç çok bizim ülkede de abaznlık var çünkü doğu bölgesi eğitimsiz.burdakı kırgızlar hepsi destan yazmıs bız boyleyız soyleyız fakat iğneyi kendine batıran yok kardesım abartmana gerek yok gördük herseyı ordayken sımdı sıze sayın kırgızlar sorum su coğunuz demıssınız kı kırgız olarak guruluyum ve turkıye de yasıyorum kendinizi kandırmaya gerek yok bırcoğunuz turkle evlısınız bırcoğunuz türkiyede yasıyıor bi kısmınızda eskort olarak turkıyede madem o kadar asıl bı mılletsınız neden kendi erkeklerinizle evlenıp kırgızıstanda yasamıyorsunuz neden kıçınızı abaza çocuk tecavuzcusu dediğiniz ülkeye atıyorsunuz bir çok kırgız türkiyede yasamak için türklere sulantılık yapıyor türkiye ye geldikten sonra ya ayrılıyor yada altadıyor bir baska konu sız orda kötülük yapan türklre kuçak açıyorsunuz çünkü paraya ihtiyacınız var iyi türkleri de soyuyorsunuz bunu artık kabul edin sizin mal mal da burda destan yazmayın hepiniz cesur yürek kesılmıssınız amk azcıkın gercekleri yazın

    Beğen

    1. Gökay kardeş rahat ol… Türkiye Kırgızistan’ın üstünü çoktan çizdi. Her yıl yapılan 100.000 dolarlık yardım kesildi. Kırgızistan FETÖ’nün en önemli üslerinden birisi. Hiç bir Türk artık orada okul okumaya gitmeyecek. Zaten Manas’ın diploması çöptü şimdi daha beter oldu. 2017 ve sonraki yıllarda Manas’ı bitirenler Türkiye’de FETÖCÜ damgası yiyecek…

      Bunu herkes bildiği için kimse gitmeyecek…

      Yakında destancı Kırgız şomarları çöpten yemek artıkları toplamaya başlarlar. Bişkek zaten çöp kent… Biz Türkler sayesinde karınları doyuyordu…

      ÖZEL NOT: Bu Kırgızlar tarihlerinde dünyaca ünlü bir tek Cengiz Aytmatov’u çıkartabilmişler. Başka yok. O da eserlerinin çoğunu Rusça yazıyordu. 😀

      Beğen

      1. Tamam anliyorum Kirgizstanda çok kötü gunler yaşamışsiniz ama bu kadar nefret niye hepimiz sonuçta insaniz.Türklerde o kadar dolandirici kötü insanlar var ,ama bu bütün türkler in öyle olduklari anlamina gelmiyorki.Tamam yaptığınız yardimlar için Allah sizden razi olsun ,İnşallah Allah Türkiye ye yaptığı yardimlarin bin katin verir. İnşallah birgün bizde ayağa kalkariz ve yaptığıiz yardimlari öderiz ,ayrica rizki veren Allahtir bir zamanlar sizde bizim durumumuzdaydiniz onun için kimse yarin ne olacağı belli bilmiyor.Sağlıcakla kalin.

        Beğen

    2. bize karşı yazdığıniz bunca hakarete rağmen yinede size karşı Kirgizstanda yapilan bunca haksizlik ve kötü olaylar için kendi adima bir kirgiz vatandaşi olarak özür dilerim.Evet burda yazilan yorumlardan gerçek olanlar yaşaniyor maalesef ,ama bu bitek türklere değil bütün yabancilara oluyor.Böyle olaylarin yaşanmalari belkide ruslar bize türk halkin düşmanimiz olarak okuttuklari için dir.Belki türkler daha önce gelseydi ve bize kim oldugumuzu anlatsalardi eminmki bu tür şeyler şimdi yaşanmaz gerçek kardeş ülke olurduk.Kizlar hakkindaysa kimin kiminle evleneceğin Allahtan başka kimse bilmiyor , kaderin seni nereye götürecegi de belli olmuyor.Kızgınlığınizi , nefretinizi anliyorum ama sizde bizi anlamaya çalısin.

      Beğen

      1. Sevgili kırgız kardeşim Türkiye’de o kadar dejenere insanlar var ki Devletin askeri polisi teröristler tarafından şehit edildiğinde bu insanlar seviniyorlar utanmasalar sevinclerinden kına yakacaklar ama biz çok iyi biliyoruz ki Kıgızistan’da ve orta asya hatta Pakistan, Doğu Türkistan gibi yerlerde bizi bizden daha çok seven kardeşlerimiz var ve onların varlığıyla teselli buluyoruz en büyük kötülüğü görsek de YAŞASIN TURAN YAŞASIN İSLAM” diyoruz Kırgız halkı ölümüne kardeşimizdir.

        Beğen

      2. kırgız kardeşim et tırnaktan ayrımaz biz kardeşiz birbirimizi bıçaklarız dönüp kucaklarız. arkadaşın canı yanmış ortadada bi problem var sen aldırma yazılanlara. bu kardeş olduğumuz gerçeğini değiştirmez inşallah gün gelir bir oluruz

        Beğen

  27. Kırgızistan’da yaşamaktaydım daha önce Türkçü bir insanım ve hep Turan hayalleri kurardım. Ama şuan benim için en önemlisi kendi memleketim. Edirne’den Karsa,Sinoptan Hatay’a Türkiye’nin gelişmesi ve Türkiye dışındaki hiç bir Türk halkları ile uğraşmak falan istemiyorum. Çünkü onlar kendilerinin daha Türk olduğunu bile bilmiyorlar. Rus uçağı düşürüldüğünde siz neden bizim uçağımızı düşürdünüz diye Türklere saldırmaya kalkankar oldu Kırgızların içinde. Geçen haftalarda Bişkek’te düşen kargo uçağı yüzünden Türkleri dövenler oldu burada arkadaşlar. Atambayev denen at hırsızı serefsiz Türkiye’den tazminat kopartmaya çalıştı ama avcunu yaladı. Burada ki yeni yapılan evlerden tutun AVMler, yollar hepsini Türkiye yaptırıyor ama bu soysuz köpekler yedikleri kaba pisliyorlar. Türkiye buraya yıllık 100 milyon dolar hibe yolluyor. Ama burada okuyan Türklere ne burs var ne fırsat var, sadece saldırı var. Yani kısacası bırakalım onlar birer Kırgız,Kazak,Özbek,Uygur olarak kalsınlar… Herkes halinden memnun.

    Beğen

    1. Metin kardeş senin ülkende Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin askeri, polisi vatan için can verdiğinde teröristler tarafından şehit edildiğinde gizli ya da aşikar sevinen milyonlarca Türkiye Cumhuriyeti kimliği taşıyan insanla dolu. Yüreklerinde kin biriktiriyorlar. Senin için bu TC vatandaşları mı makbul yoksa Orta Asya’da bizim acımızla üzülüp, sevincimizle sevinen öz kardeşlerimiz mi? Evet dediklerin doğru olabilir bizdeki gibi onların da içinde kötü ve dejenere insanlar var belki sayıları çok fazla da olabilir ama o insanlar Türk askerinin polisinin ölümüne sevinen insanlardan 1.000 kat daha kolay kazanılabilirdir.

      Beğen

  28. Yazıda yazılmamış ben ekleyim. Kırgızlarda tuvalet kültürü yok.3 yıl önce Bişkekin biraz dışında Kırgızistanda bir gazetede köşe yazarlığı yapan birinin evinde kalmıştım geçici olarak. 1 odasını kiraya vermişti bana. Adam iki katlı ev yaptırmış ev yeni. İçinde lavabo yok banyo yok tuvalet yoktu.İyi de nerede banyo yapıyorsunuz dediğimde hamama gidiyoruz demişti.Hamam dediğide leş gibi banyolar.Yani bizim hamamlar gibi değil.Ve erkeklerin hepsi çıplak yıkanıyor hep bir yerde.

    Peki dedim tuvaleti nasıl yapıyorsunuz, dedi bahçeye çıkacan.Baktım bahçeye ahır gibi bişey yapmışlar.Sen sıçarken etrafına tavuklar geliyor. Tabi eksi 25 derece soğukta nasıl sıçarsın o ayrı konu. Taret alıyorsun elini yıkayacak bahçedeki musluk donmuş.

    Eğer orada tuvaletli ev görürseniz ya ruslar ya türkler yapmıştır o evi…

    Beğen

Bir Yanıt Bırakın

