Serüven devam ediyor: Kamboçya…

Hayatımda ilk defa denizi olmayan iki ülkede 184 gün yaşadım. (Kırgızistan ve Kazakistan) 1994 yılından bu yana 5 kıta 26 ülke 100’e yakın şehir gezdim. Bu ülkelerin tümü denizi olan ülkelerdi. Orta Asya tecrübesi hayalkırıklığı ile sonuçlandı. Buradaki Türklere olan düşmanlığı başka bir yazımda detaylarıyla ele alacağım. Hatta bu konuda blog sitesi bile kurmayı düşünüyorum.

Yarın Türkiye saati ile 12:30 da Bişkek Manas Havaalanından Tayland Bangkok’a uçuyorum. Uçak yolculuklarını oldum olası sevmedim. Daracık koltuklar, sigara yasakları bezdiriyor. Yaklaşık 9 saat havada kalacağım…

Bangkok’ta eski yaşadığım mahallemde bir kaç gün geçirmeyi düşünüyorum. Kırgızistan’da bilmeden yediğimiz eşek etlerinden sonra Bangkok’ta bir buçuk dolar karşılığında karidesli hindistan cevizi sütlü Tom Yun çorbası içmek iyi gelecek bünyeme. Ama henüz Bangok’ta konaklamaya karar veremedim. Suvarnabhumi havaalanından direk Kamboçya’ya gidebilirim.

Bangkok’tan otobüsle Kamboçya sınır kapısı Paoy Paet’e ulaşıp giriş işlemlerini yaptırdıktan sonra, başka bir otobüs ile ülkenin güney sahillerine ineceğim. Üstü açık otobüslerle on saatten fazla serüven dolu bir yolculuk olacağını tahmin ediyorum.

Kamboçya’ya daha önce hiç gitmemiştim. Kısacası benim için serüven devam ediyor.

Cem Akkılıç

28 Mayıs 2015

Paoy Paet

Kamboçya’nın Paoy Paet giriş kapısı.

cem akkılıç

2012 Aralık ayı Suvarnabhumi havaalanı. Tayland’a ayak basış.

Bir Cevap Yazın

